ازبچگی یه سوال بود همیشه ازمون میپرسیدن؟ مامانتو بیشتر دوس داری یا باباتو؟؟

من که قاطعانه میگفتم مامان

آخه مامان مهربون بود بوسم میکرد ،بغلم میکرد ،غذا برام میپخت ،خونه رو تمیز نگه میداشت ،لباسارو میشست ، منو میبرد خرید ،شبا منو میخوابوند و وقتی دلم درد میکرد نبات داغ بهم میداد وقتی کاراشتباهی میکردم و بابام دعوام میکرد مامانم نمیذاشت بابا  منو بزنه .خلاصه مامان خیلی بهتر از بابا بود

اما بابا شبا دیر میومد خونه همیشه خسته بود همیشه عصبانی بود دستاش همیشه زبر و روغنی بود لباساش سیاه بود و مامان همش غر میزد چرا انقد سرکار لباساتو کثیف میکنی .یه جای زخم رو سرش داشت و موهاش کم و بیش ریخته بود، بقیه هم سفید بود تازه ریشاش هم تیز بود و دوس نداشتم بوسم کنه .

مامانم همیشه میگفت :بابات خیلی منو اذیت کرده عمه ت هم همینطور بابایزرگتو که نگو خیلی مرد بداخلاقی بود و چه ها که سرم نیاورده.من که بابابزرگمو ندیدم اما کلا از خانواده بابامم خوشم نمیومد .مامانم میگفت کاش به خواستگارای قبل باباتون جواب مثبت میدادم حیف شد.اونجوری خوشبخت بودم .بابات منو گول زد وعده وعید الکی داد بهم و منو اورد تو این شهر بی در و پیکر و خودش کنارم نبود. همش از خانوادش دفاع میکرد و منو خواروذلیل میکرد.خدا خودش جوابشو بده..... 

وقتی بزرگتر شدم و بابادیگه سرکار نرفت و خونه نشین شد ،مامانم هی بهش سرکوفت میزد حالا دیگه این مامان بود که شده بود رییس خونه و داد میزد سر بابا😕😕اما نمیدونست واسه یه مرد تو خونه موندن وشرمنده بودن چقد سخته.اما بابا ناامید نشد و دوباره شروع کرد ، بازم پاشد و واستاد وگفت بسم الله،مگه میشه اسم خداروببری و کمکت نکنه،؟؟باباخواست جبران کنه و تویه تصمیم بزرگ حرف دل مامانو گوش کرد تنها دارایی زندگیشم داد بمامان .مهربون تر شد اما مامان هیچکدومو ندید و فقط کارای گذشته بابا میومد جلو چشمش.و باز هم مامان بما میگفت که چقد باباتون منو اذیت کرده 😞😞

حالا سالها ازون موقع میگذره من بزرگ شدم و مادرشدم دارم با چشمای خودم میبینم همسرم که یه پدره، چجوری برای خوشبختی بچه ش داره تلاش میکنه ،به روی خودش نمیاره که دلش ضعف میره واسه فسقلیش ،اما عاشقانه دوسش داره.واسه آسایشش همه چیز فراهم میکنه به فکر آینده شه و هرسختی و بجون میخره ،اما چیزی که دوس نداره اینه که نمیخواد منت هیچ کدوم رو سر بچش باشه واسه همینه باباها هیچ وقت نمیگن چه کارایی برای ما میکنن😢😢😢😢😢کاش منم وقتی بچه بودم میفهمیدم پدرم چقدر زحمت میکشه و واسه چی انقد همیشه خسته ست😔😔😔

حالا دوس دارم دوباره ازم بپرسن مامانتو بیشتر دوس داری یا باباتو👩🏻؟؟؟؟؟؟👴🏻